تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1402 | 15:42 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

فرش کاشان 
قیمت فرش 
فرش ارزان 
فرش اکریلیک هیت ست
در زمان خرید فرش و بلخص فرش های هیت ست شده ممکن است سوالاتی برای شما پیش بیاید. سوالاتی نظیر :
- فرش هیت ست شده چیست؟
- مزایای فرش هیت ست شده 
- آیا فرش های هیت ست شده در مقایسه با فرش پلی استر گران تر هستند؟
شرکت های تولید کننده فرش ماشینی کاشان جهت بهبود کیفیت تولیدات خود از بهترین و با کیفیت ترین الیاف استفاده می کنند تا فرشی با کیفیت و درخور سلیقه ایی ایرانی تولید نمایند. در ادامه با ما همراه شوید تا با ویژگی های فرش خوب و با کیفیت آشنا شوید. 
کیفیت فرش ماشینی با فاکتورهای متنوعی مشخص میشود. هر یک از این فاکتورها تاثیر مستقیم بر قیمت و کیفیت فرش دارد، عواملی همچون تعداد شانه، تراکم، کیفیت مواد اولیه و ... میباشد، یکی از این عوامل که به صورت مستقیم بر قیمت فرش تاثیر می گذارد تعداد شانه فرش ماشینی است. در حال حاضر فرش ماشینی در تعداد شانه های 500 شانه، 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و در نهایت فرش 1500 شانه میباشد. هر چه تعداد شانه فرش بیشتر باشد کیفیت و قیمت فرش بیشتر میشود. 
تعداد شانه با تراکم فرش نیز در ارتباط است فرش های با تعداد شانه بالا دارای تراکم بیشتری بوده و در نتیجه ظرافت و ریزکاری فرش افزایش می یابد این گونه فرش ها مناشب اتاق پذیرایی میباشند. 
کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در بافت فرش یکی دیگر از فاکتورهای است که در کیفیت فرش و در نهایت قیمت آن تاثیر گذار است، در بافت فرش ماشینی الیاف متنوعی استفاده میشود، نخ اکریلیک در حال حاضر جزء بهترین الیاف مورده استفاده در صنعت فرش ماشینی می باشد، نخ اکریلیک در طی فرآیندی با نام هیت ست شدن کیفیت و خواص بالاتری را بدست آورده و در نهایت فرشی درجه یک را به ارمغان خواهد آورد، در ادامه با ما همراه شوید تا با نخ اکریلیک هیت ست شده و فرش اکریلیک هیت ست شده آشنا گردید. 

 

نخ اکریلیک هیت ست شده
کیفیت و جنس مواد اولیه فرش ماشینی در کنار تراکم و شانه فرش سبب لطافت و زیبایی آن میشود، نخ و الیاف مورد استفاده در بافت فرش بسیار حاض اهمیت است. قبل از خرید فرش از جنس و کیفیت مواد اولیه فرش به طور کامل مطلع شوید. فرش های بی کیفیت با الیاف مصنوعی گوناگونی در بازار وجود دارد که علارغم کیفیت پایین دارای بوی آزار دهنده مواد نفتی هستند و برای کسانی که مشکل تنفسی و حساسیت دارند مشکلاتی را به وجود بیاورد. پس لازم است در زمان خرید فرش اطلاعات کاملی در مورد جنس فرش داشته باشید تا اقدام به خرید فرش های بی کیفیت نکنید. از نخ پشمی در گذشته برای تولید فرش استفاده می گردیده است، به دلیل ریز بودن الیاف پشمی سبب خارش پوستی میشود. با گذر زمان و بالاتر رفتن کیفیت الیاف، فرش های پشمی نرم تر و با زبری کمتری تولید گردید. 
به دلیل افزایش جمعیت و عدم پاسخگویی الیاف مصنوعی به این سطح تقاضا، برای تولید فرش ماشینی الیاف مصنوعی مورد استفاده قرار گرفت یکی از باکیفیت ترین و بهترین الیاف موجود نخ اکریلیک است که از آن برای بافت فرش های با کیفیت استفاده میشود. 

فرایند هیت ست شدن
یکی از فرآیندهای که روی نخ های اکریلیک انجام میشود فرآیند هیت ست میباشد. در این فرآیند نخست نخ ها ریسیده شده و بعد از آن وارد ریلی شده که در آن نخ ها به وسیله بخار داغ حرارت داده شده، در اثر این فرآیند رنگ نخ ها ثابت شده و با گذشت زمان کیفیت و ظاهر رنگ نخ تغییر نخواهد کرد و پرزدهی آن کمتر شده و مشکلات مربوط به پرزدهی فرش بعد از خرید وجود نخواهد داشت. 

ویژگیهای نخ اکریلیک هیت ست
از مهمترین ویژگی های نخ اکریلیک هیت ست شده می توان به:
-    عدم پرز دهی و  ضد حساسیت بودن:
بر همین اساس برای اتاق کودک و افرادی که دچار حساسیت تنفسی هستند انتخاب مناسبی است. 
-    لطافت و نرمی بیشتر
فرش های که با الیاف هیت ست شده تولید میشوند دارای لطافت و نرمی بیشتری میباشند. 
-    استحکام و مقاومت بالا در برابر پاخوردگی
در این نوع نخ ها به دلیل مقاومت بالا در برابر کشش و فرسایش فرش با گذشت زمان دچار تغییر شکل و اندازه نمیشود، همچنین از پاره شدن فرش جلوگیری میشود. 
-    عدم جذب گرد و غبار و خاک
الیاف اکریلیک به دلیل عدم جذب گرد و خاک، نظافت و تمیز نگه داشتن آن آسان است. 
-    مقاومت بالا در برابر شستشو 
یکی دیگر از مزایای نخ اکریلیک هیت ست شده عدم تغییر در برابر شستشو و مواد شوینده دانست.
-    مقاومت در برابر گرما و حرارت مستقیم
در صورت قرار گرفتن اجسام داغ نظیر قابلمه و اتو بر روی فرش برای مدت زمان 5 دقیقه الیاف فرش دچار سوختگی و تغییر رنگ نمیشود.

فرش اکریلیک هیت ست
یکی از پرفروش ترین تولیدات فرش ماشینی کاشان است که تمامی مزایای که برای نخ اکریلیک هیت ست شده گفته شد دارا میباشد. به همین دلیل جزء باکیفیت ترین و بهترین نوع فرش ماشینی در صنعت فرش ماشینی میباشد.

 

https://ghasrfarsh.com/12-meter-carpets



برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1402 | 15:40 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

فرش یکی از برجسته ترین اجزاء موجود در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی میباشد. با وجود استفاده از مبل همچنان فرش از لیست وسایل ضروری خانه خط نخورده و هم به عنوان کالای مصرفی و هم به عنوان کالای زینتی جهت پوشش کف استفاده میشود. علاقه زیاد ایرانیان به فرش همچنین به علت استفاده زیاد از آن سبب گسترش این صنعت در ایران شده است. به حدی که در ایران خانه ایی بدون فرش وجود نخواهد داشت. 
در میان تمامی طرح های موجود فرش افشان طرفداران کثری را به خود اختصاص داده است، در این گفتار به معرفی فرش افشان و ویژگی های آن می پردازیم.

معرفی طرح افشان
طرح افشان را در مجموعه طرح های فرش ماشینی می توان به منحصربفردترین و جدیدترین طرح شناخت، فرش افشان در انواع متنوعی و زیبایی تولید می گردد.
ویژگی بارز طرح افشان حذف ترنج و حفظ حاشیه های فرش است و در بوم طرح افشان انواع برگ، گل و ساقه را میبینید که به صورت شگفت انگیزی به دور خود پیچ و تاب خورده اند. از جمله طرح های پرفروش فرش افشان می توان به فرش طرح افشان گلریز سرمه ای، فرش طرح افشان نقره ای و فرش ماشینی طرح افشان زیبا اشاره نمود، تمامی طرح های بالا در 4 رنگ زمینه آبی، سرمه ای، کرم و گردویی تولید می گردند. 

طرح فرش افشان کرم
این فرش دارای رنگی بسیار زیبا و چشم نواز است که سبب ایجاد حس آرامش و امنیت در فضای خانه میشود، این رنگ بسیار خاص و شیک بوده و به هیچ عنوان باعث آزار چشم نمی شود، به طور کلی برای فضاهای کوچک و خانه آپارتمانی استفاده از فرش های با رنگ زمینه روشن سبب بزرگتر و روشن تر و دلباز تر شدن فضای خانه می شود. فرش کرم طرح افشان برای اتاق های کوچک که علاقمند هستید بزرگتر و دلبازتر به نمایش گذاشته شود، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

carpets afshan

فرش طرح افشان سرمه ای
رنگ سرمه ایی به شما حس آرامش را القا خواهد کرد. بهره گیری از رنگ های تیره ماننده سرمه ای جهت کفپوش خانه برای خلق دکوراسیون مدرن به شما کمک خواهد کرد. رنگ سرمه ای از جمله رنگ های تیره است که سبب کوچک تر شدن فضای داخلی خانه می شود پس بهتر در خانه های بزرگ و اتاق های که کوچک نیستند استفاده شود و در نهایت دکوراسیون زیبا و مدرن را برای شما ایجاد خواهد کرد. 

فرش افشان زمینه آبی
رنگ آبی در فرش افشان سبب حس آرامش، امنیت و ایجاد یک فضای معنوی خاص در دکوراسیون داخلی خانه خواهد شد. طراحان دکوراسیون های داخلی برای اتاق های باریک و کوچک برای بزرگ و دلباز شدن فضا رنگ آبی را به کار میبرند. رنگ آبی توانایی ترکیب زیادی با رنگ سفید دارد و فضای خاص و مدرن را برای شما مهیا خواهد کرد، ترکیب رنگ آبی با رنگ های سبز، زرد، صورتی و ... هارمونی فوق العاده ایی را ایجاد خواهد کرد. 

فرش افشان گردویی
یکی دیگر از رنگ های جذاب در فرش افشان رنگ گردویی است این رنگ در مجموعه رنگ های گرم قرار دارد و سبب حس آرامش و طبیعت در فضای خانه می شود.
رنگ گردویی نمایانگر رنگ طبیعت و زیبایی است و برای تکمیل آن در دکوراسیون داخلی از وسایلی با رنگ های بژ، قهوه ای نسکافه ای و شکلاتی، آبی کم رنگ، سفید، سبز و ... استفاده کنید.   

 



برچسب ها :

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1402 | 15:39 | نویسنده : هوشنگ ابتهاج

از گذشته های دور تا به امروز فرش ایرانی به دلایل متعددی همچون کیفیت، زیبایی و اصالت در سطح جهانی شناخته شده و دارای اعتبار ویژه ایست و بعد از کالاهای نفتی، فرش بیشترین میزان صادرات کالای غیرنفتی را به خود اختصاص داده است. 
عوامل متنوعی سبب حفظ و بقاء فرش در طی سالیان متمادی شده است از جمله می توان به خلق طرح های زیبا، نقشه کشی، بافت و مراحل بعد از بافت اشاره نمود. برای خلق یک هنر زیبا هرچند بافنده حرفه ایی باشد باز برای تولید یک فرش بی نقص و زیبا میبایست از طرح و نقشه ای دقیق و با جزئیات کامل استفاده کرد، یکی از فاکتورهای مهم در تولید فرش اصیل و با کیفیت استفاده از طرح ها و نقشه های اصیل و بادقت است. 
در زمینه طراحی فرش دوره های تخصصی زیادی برگذار میشود که شامل نقطه چینی و رنگ آمیزی فرش میباشد. مرحله رنگ آمیزی نقشه فرش همانند طراحی آن مهم میباشد به همین دلیل در زمان یادگیری لازم است با مبانی همچون شناخت رنگ و هارمونی رنگ ها، کنتراست و پخش رنگ آشنا شوید. 
نقشه هر فرش از دو دیدگاه مورد توجه است نخست از نظر مهندسی تولید که نمایانگر برنامه و طرح برای بافت فرش یا پلان و طرح فرش است و دیگری از منظر هنری آن است که شامل خطوط، تصاویر و نگاره های فرش میباشد. طراح حرفه ایی فرش میبایست با تاریخچه نقشه یک فرش آشنا باشد تا بتواند محاسبات نخست و طراحی قسمت های مختلف نقشه فرش را به درستی انجام دهد. 
نقشه کشی فرش در دسته صنایع دستی ایران قرار میگیرد و میتوان آنرا زیر شاخه طراحی و نقاشی سنتی ایران دانست. هنر زیبا شامل طراحی نقشه های متنوعی از انواع گوناگون فرش های تزئینی، گلیم، تابلویی، پرده ای، زیر پایی و ... دانست. 

در گذشته های بسیار دور که استفاده از کاغذ نقشه کشی مرسوم نبوده، نقشه های فرش به صورت قطعات بافته شده برای بافندگان مهیا می شده است. به طور کلی نقشه فرش در دو دسته رایانه ای و سنتی یا دستی موجود میباشد. 

نقشه فرش دستی یا سنتی
یک نکته مشترک در بین همه نقشه ها این میباشد که تمامی نقشه ها برحسب تراکم فرش در بافت محاسبه و بعد از آن روی کاغذهای که به صورت شطرنجی و مخصوص این کار است بسته به رج شمار طرح کشیده یا در اصطلاح نقطه چینی میشوند، با توجه به این موضوع برای طراحی و نقشه کشی فرش دو کار ضروری میباشد:
1-    به دست آوردن طول و عرض فرش
2-    مشخص کردن تعداد چله هایی که در عرض نقشه باید طراحی شود
برای نقشه های سنتی، کاغذی که مد نظر است در ابتدا جدول بندی میشود به نحوی کخ که در هر مربع آن 10 خانه عرضی و 10 خانه طولی وجود داشته باشد، هر مربع کوچک حاصل از این تقسیم بندی در واقع یک گره یا ریشه در فرش میباشد. در حال حاضز نقشه های سنتی به دو روش بافته میشوند، یکی به روش متقارن به عنوان مثال بافت ترکی و یا روش غیر متقارن یا فارسی باف می باشد. 
مهمترین تفاوت نقشه های طرح فارسی باف با ترکی باف
در نقشه های نامتقارن یا فارسی باف، منحصرآ رنگی که برای بافت فرش استفاده میشود بر روی سطح فرش کشیده می شود ولی در روش ترکی باف، رنگ ها سایه زده شده ولی رنگ اصلی توسط کدهای از پیش تعریف شده ایی به صورت عدد روی نقشه فرش نوشته میشود. 

برای بافت نقشه های ترکی بافنده از روی جدول یا مستوره ایی که پایین هر عدد نخ قرار گرفته است استفاده میکند. رنگ آن عدد را انتخاب و شروع به بافت نقش می کند. 
از دیگر تفاوت های این دو نوع بافت، اختلاف در رج شمار طرح است. در نوع فارسی باف رج شمار فرش 6.5 cm و در نوع ترکی رج شمار فرش 7 cm میباشد. بعد از این محاسبات، عملیات نقشه کشی آغاز میشود. 



برچسب ها :


.::.